Memastikan semua bil, tuntutan dan bayaran dibayar dalam tempoh yang ditetapkan dan tarikh ianya diterima dengan lengkap dan sempurna berdasarkan AP 103 (a) dalam tempoh 14 hari.
Piagam Pelanggan
1
2
Menjadikan Majlis sebagai sumber rujukan kepada pemegang taruh dari aspek sukan berprestasi tinggi.
3
Memproses dan memberi maklumbalas permohonan bantuan peruntukan kewangan yang lengkap bagi penganjuran kejohanan / program pembangunan / penyertaan kejohanan / bantuan atlet yang telah diluluskan dalam tempoh 14 hari bekerja.
4
Menyediakan khidmat nasihat saintifik, perundingan dan perkhidmatan berkaitan dalam sains sukan dan perubatan sukan kepada pemegang taruh.
5
Memberi maklumbalas berhubung permohonan penggunaan kemudahan fasiliti sukan yang berada dibawah pengurusan MSNS dalam tempoh lima (5) hari bekerja.
6
Memproses permohonan program PeBS yang lengkap bagi kelulusan dalam tempoh 14 hari bekerja.
7
Mengurus maklumbalas berkaitan aduan dan cadangan yang diperolehi menerusi laman web, emel dan sistem SISPAA dalam tempoh 14 hari bekerja.